Rzeczywistość multimedialna istnieje wszędzie i opiera się głównie na udziale licznej grupy obrazków promujących określone tematy, przedsiębiorstwa, produkty. Tak się składa, że paliwem we współczesnych multimediach są znakomite zdjęcia. Można mieć do nich dostęp przez fotografów zajmujących się wykonywaniem zleceń na specjalne zamówienia. Oczywiście internet jako medium numer jeden rozszerzyło możliwość pozyskiwania wspaniałych zdjęć, a to za sprawą banków zdjęć cieszących się naprawdę sporą popularnością. Prezentacje multimedialne jako dotarcie do grupy docelowej w biznesie mają uznanie. Ich kreatorzy muszą posiadać ciekawe zdjęcia z wielu oryginalnych dziedzin. Nie chodzi też jedynie o stworzenie samego zdjęcia przy dobrym oświetleniu, ale też jego przeróbkę graficzną. Współcześnie Photoshop oraz GIMP służą specjalistom do udoskonalania swoich dzieł. Staje się to naciąganiem rzeczywistości. Multimedia jednak kierują się jakością, a nie rzetelnością-coraz częściej. Sama treść bez zdjęć jest po prostu nudna. Każdy artykuł w sieci też się nimi uzupełnia. Zatem potrzeby tworzenia fotek są spore. Należy mieć to na uwadze. Praktycznie wszystkie media w XXI wieku potrzebują napływu dobrych zdjęć. Fotograf to osoba pracująca, albo na stałe w redakcji, albo realizująca wiele zleceń. Wyrobienie sobie marki w branży jest punktem kluczowym. Kreatywność bowiem sprawdza się praktycznie wszędzie.