Dzięki zastosowaniu multimediów w życiu codziennym, także w marketingu, mediach,czy przede wszystkim w biznesie, rozwinął się rynek firm świadczących kompleksowe usługi z tego zakresu. Mamy zatem firmy zajmujące się tworzeniem stron internetowych, bo jak wiadomo, przedsiębiorstwo bez porządnej strony internetowej może zapomnieć o sukcesywnym marketingu internetowym. Kolejną ofertą tego rodzaju firm jest tworzenie różnego rodzaju aplikacji, które mają zachęcać potencjalnego klienta do skorzystania z naszej usługi lub zakupienia naszego produktu. Pod to możemy podciągnąć reklamę, zarówno tą w tradycyjnej formie znanej nam z telewizji, jak i całkiem nowe wizje reklam interaktywnych. Multimedia są podstawą dzisiejszego marketingu, a z kolei marketing to filar sprzedaży produktów i usług. Widać zatem ja ważna jest praca speców od multimediów i jak opłacalna się ona staje. Można powiedzieć, że tutaj liczy się jakość. Dlatego najlepsi fachowcy są najlepiej wynagradzani, a to rodzi także chęć rozwoju i konkurencję, w której każdy dąży do perfekcji. Nieco mniejszych umiejętności wymagają prace z multimediami wewnątrz firmy. Tworzenie wszelkiego rodzaju prezentacji, filmów informacyjnych czy baz danych, mimo iż, nie wymaga dużej wiedzy, to jednak również jest bardzo ważne w rozwoju firmy. Dobrze poinformowany pracownik to skarb, a właśnie informacyjną rolę przejmują wewnątrz firmy multimedia.