Reklamowe spoty telewizyjne, dziś występujące także w internecie, to najlepszy przykład wykorzystywania multimediów w marketingu. Można z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że dziś nie byłoby reklamy bez multimediów i technologi z tym związanych. Filmy reklamowe mają przyciągać widza, mają zachęcać do skorzystania z oferty, muszą poinformować o produkcie i marce, a także muszą być ciekawe i zapadające w pamięć, to wszystko w zaledwie trzydzieści sekund. Taki skład wymogów nie byłby możliwy do osiągnięcia gdyby nie wykorzystanie technologii audio-wizualnej. Reklama działa w ten sposób na nasze dwa najważniejsze zmysły, wzrok i słuch. Dlatego tak ważne jest wykorzystanie właśnie multimediów. Możemy zauważyć również postęp jaki towarzyszy tej dziedzinie. Warto czasem obejrzeć starsze reklamy, na przykład jedne z pierwszych. Możemy wtedy dobitnie zauważyć jaka jest przepaść technologiczna, oddzielająca początki reklamy w telewizji. Nawet jeśli sięgniemy po reklamy sprzed kilku lat, możemy zauważyć, że nie są one tak efektowne jak te emitowane dzisiaj. Kolejną ciekawostką jest to, że dzięki multimediom reklama dociera do nas wszędzie. Bowiem oprócz wspomnianego internetu czy telewizora, mamy reklamy także w komórkach oraz innych mniejszych urządzeniach komunikacyjnych. Widoczne są telebimy, które rozsiane są po całym mieście, w sklepach umieszczane są specjalne monitory emitujące reklamy, nawet w autobusach nie unikniemy spotów reklamowych.