Multimedia to nie tylko rozrywka, zabawa, nauka. Pojęcie to jest tak szerokie, że odzwierciedlenie możemy znaleźć w każdej dziedzinie. Jednak w biznesie multimedia ogrywają bardzo ważną rolę. Wykorzystywane są tam kompleksowo, przez co możemy powiedzieć, że dzisiejszy świat biznesu bez multimediów nie istniałby. Multimedialna codzienność w firmie to zarówno działania skierowane na zewnątrz jak i wewnątrz. Te pierwsze to oczywiście reklama, przesył informacji, prowadzenie strony internetowej, a także inne czynności, które maja kreować markę i produkt. Firmy dzięki technologi również mogą się komunikować. Tutaj będą to zarówno komunikaty kierowane do mediów, klientów itd. jak i te o większym znaczeniu biznesowym czyli do wszelkiego rodzaju partnerów. Działania wewnątrz przedsiębiorstwa, które wykorzystują multimedia to przede wszystkim przepływ informacji. Tworzone są prezentacje multimedialne, filmy, zestawienia, które mają lepiej ukazywać dany temat. Konferencje oparte o multimedia są znacznie bardziej zrozumiałe i lepiej przyswajalne. Jeśli nasi współpracownicy będą mogli zobaczyć coś na własne oczy wtedy lepiej utkwi im to w pamięci, a przy okazji będą dokładnie wiedzieć o czym mowa i czego się po nich spodziewa. Budowanie firmy od wewnątrz jest bardzo ważne, a budulcem tym musi być wymiana informacji. Taką wymianę umożliwiają tylko multimedia.