Niech nas nie dziwi fakt, że ludzie starsi nie do końca radzą sobie z nowymi technologiami. Często mają oni problem z obsługą komputera czy nawet telefonu komórkowego. Wychowali się w zupełnie innej kulturze i mentalności. Nie rozumieją specyficznego języka techniki, stąd nawet przy pomocy instrukcji obsługi nie zawsze są w stanie opanować obsługę urządzenia. Multimedia nie są dziedziną, w której oni czują się dobrze i swobodnie. Produkty i usługi kierowane są do ludzi młodszych. Starszych nie odbiera się jako potencjalnych klientów, gdyż utarło się przekonanie, że nie mogą sobie pozwolić na wydanie większej kwoty pieniędzy. Skoro reklamy nie są kierowane do ludzi starszych, nie docierają do nich, ci również nie okazują zainteresowania technologią wyższą. Starsi cenią sobie też inne wartości niż ludzie młodzie. Nie czują potrzeby ułatwiania sobie życia czy urozmaicania go skomplikowanymi urządzeniami. Skoro tyle lat obyli się bez tego, to jest im to zupełnie niepotrzebne. Odnosi się wrażenie, że czasami multimedia to dla nich zło konieczne, bo bez tego nie znajdą pewnych informacji, nie skontaktują się z rodziną czy nie dokonają zakupów. Za kilka tudzież kilkanaście lat młodzi również wkroczą w wiek późnej dorosłości, ale czy nadal będą podążać za nowinkami technicznymi jak dziś?.